نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1370
-
الف
+

دیدار سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با سفیر ایران/برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک محور مذاکرات

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در نشستی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، بر توسعۀ همکاری‌های 2 کشور در بخش فرهنگی تاکید کرد.

 به گزارش آی فیلم 2، «محمد طاهر زهیر» در نشستی با «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل بر توسعه و تداوم همکاری‌های فرهنگی ایران با وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان بحث و تبادل نظر کرد.

در این نشست سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان برهمکاری‌های دو کشور در بخش فرهنگی به ویژه میراث‌های فرهنگی ملموس و غیرملموس تأکید کرد.

همچنین در این نشست روسای «حفظ و ترمیم آبدات تاریخی» و «فرهنگ مردم»، « وزارت اطلاعات و فرهنگ» و همچنین «مسئول بخش فرهنگی» و «کارشناس سفارت ایران» نیز حضور داشتند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، در زمینه احیا و مرمت شماری از میراث‌های فرهنگی ملموس افغانستان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک و توسعه همکاری‌ها در سایر عرصه‌های فرهنگی، با وزارت اطلاعات و فرهنگ، توجه جانب ایرانی را جلب کرد.

همچنین روسای «حفظ و ترمیم آبدات تاریخی» و «فرهنگ مردم» نیز در زمینه برگزاری برنامه‌های آموزشی در قسمت ترمیم و مرمت میراث‌های فرهنگی، آبدات تاریخی و میراث‌های فرهنگی غیرملموس، خواهان همکاری جانب ایرانی با وزارت اطلاعات و فرهنگ شدند.

سفیر ایران در کابل نیز بر همکاری دو کشور در زمینه‌های یاد شده اطمینان داد و خاطرنشان کرد که فرصت‌های آموزشی را در ایران و افغانستان در بخش میراث‌های فرهنگی ملموس و غیرملموس، فراهم خواهند کرد.

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر